Džādos forumos un vecāku sarunās nereti dzirdams satraukums par garajām rindām pie ārstiem, kādās jāgaida bērniem. Reizēm šķiet, ka vecāki ir nedaudz bezizejas situācijā – bērnam nepieciešama mediķu palīdzība, taču to operatīvi nav iespējams saņemt. Vienu šādu stāstu saņēmām no mammas Maijas. Uzklausījām un meklējām ieteikumus risinājumam!
Reklāma Reklāma
Mamma raksta: “Manam bērnam ir astma + alerģija. Mums ir ļoti lieliska daktere BKUS, pie kuras visus šos gadus ejam, kurai uzticamies, kura zina visu slimības vēsturi. Pagājušā nedēļā bija vizīte. Profesionāla. Viss patīk. Diemžēl alerģijas izpausmes ir saasinājušās, jāpalieto stiprāki medikamenti, un daktere tālāk skatīsies un vērtēs.
Rosināja mūs salīdzinoši drīz pierakstīties uz nākamo vizīti – viņai esot atvērts pieraksts uz novembri. Centos to uzreiz reģistratūrā izdarīt, lai nepalaistu garām ne minūti. Tur saņēmu ziņu, ka nē, pieraksts uz novembri nav vaļā. Bet mani pierakstīs gaidītājos, līdz ko pieraksts atvērsies, uzreiz tiksim.
Šodien saņemu sms, ka mēs varam tikt 23.decembrī. Diemžēl zinu, ka 23.decembrī būšu superaizņemta (tieši svētku priekšvakars) un netiksim uz vizīti. Bet nākamā gada pieraksts, protams, nav atvērts…. Kā šādā situācijā rīkoties? Manam bērnam ir izrakstītas stiprākas zāles, kas mani jau pats par sevi satrauc. Bet mēs pat netiksim dakteres ieteiktajā termiņā uz vizīti. Dakteres telefona numura man nav, jo ir normāli, ka dakteri to nedod. Iet pie cita ārsta, kurš neko nezina par vēsturi? Arī dīvaini. Kā man rīkoties?”
Sazinājāmies ar Inutu Vērzemnieci, Bērnu slimnīcas Attālinātas klientu apkalpošanas centra vadītāju, kura sniedza ieteikumus, kā šādā situācijā rīkoties satrauktajiem vecākiem.
“Pie Bērnu slimnīcas speciālistiem konsultēties dodas bērni no visas Latvijas, līdz ar to pieraksta laiki pie daudziem ārstiem līdz šī gada beigām jau ir pilni. Līdz oktobrim pieraksti uz nākamo gadu netiks atvērti, tāpēc tos bērnus un jauniešus, kuriem konsultācijas nepieciešama šajā gadā vai nākamgad, uz ko vēl nepierakstām konkrētos laikos, pacientus ieliekam gaidītāju rindā. Šo iespēju iesakām izmantot arī aprakstītajā gadījumā, jo pie vēstulē minētās ārstes [Red. – ārstes vārdu nepublicējam, jo tam nav būtiskas nozīmes šī stāsta kontekstā] šajā gadā pacientam varējām piedāvāt tikai vienu konkrētu pieraksta laiku. Mums ir ļoti žēl, bet nevaram katram mūsu pacientam piedāvāt viņiem piemērotākos apmeklējuma laikus.
Savukārt atrasties gaidītāju rindā nozīmē to, ka, tikko atbrīvojas kāds pieraksta laiks, jo pacients vai viņa vecāki paziņo, ka nevarēs tikt, mēs rindas kārtībā piedāvājam šo laiku citiem pacientiem no gaidītāju rindas. Tāpat tiem, kas ir gaidītāju rindā, uzreiz piedāvājam iespēju pierakstīties uz konsultāciju, kad tiek atvērti jauni pieraksta laiki pie konkrētā speciālista vai speciālistiem vajadzīgajā specialitātē.
Pieredze liecina, ka līdz gada beigām konkrētā paciente tiktu pie ārstes, jo mūsu sabiedrība kļūst arvien atbildīgāka un arvien vairāk vērojam, ka vecāki vai bērni no 14 gadu vecuma laikus atsaka pierakstu, ja zina, ka nevarēs ierasties. Paldies visiem, kuri atsaka pierakstu, dodot iespēju citam bērnam agrāk tikt pie speciālista.
Mēs arī saprotam, ka vecāki vēlas vest bērnu pie tā paša ārsta, ar kuru konsultējušies vairākus gadus, taču visiem mūsu speciālistiem ir piekļuve ierakstiem par Bērnu slimnīcas pacientu apmeklējumiem un ārstēšanas gaitu, tāpēc nepieciešamības gadījumā varam novirzīt arī pie cita specialista. Tā nereti nākas darīt, ja ārstēšanas procesā vecākiem rodas jautājumi, bet pie “sava” ārsta tuvākajā laikā nevar tikt, un ģimenes ārsts vai Bērnu slimnīcas pediatrs akūtās situācijas nevar sniegt konsultāciju par specifisku veselības problēmu vai ārstēšanu. Vēl, zvanot uz Bērnu slimnīcas kopīgo pieraksta tālruni, ir iespēja pieteikt uz attālinātām konsultācijām pacientus, kuri dinamiskajā novērošanā ir pie tiem ārstiem, kuri konsultē attālināti. Rindas uz attālinātām konsultācijām ir īsākas nekā uz klātienes konsultācijām.
Ģimenes ārstiem ir iespēja pieteikt pacientus steidzamības rindā, ja tas ir nepieciešams. Bērnu slimnīcā plānojam arī ieviest atsevišķus pieraksta laikus pacientiem, kuriem ārsts noteicis kontroles vizīti pēc konkrēta laika, jo tas nepieciešams ārstēšanas procesam. Nezinot, cik svarīgi aprakstītajā situācijā pacientam nokļūt uz nākamo vizīti konkrētā laika periodā, nav iespējams atbildēt, vai šajā situācijā Bērnu slimnīcā tiktu organizēta konsultācija ārpus standarta pieraksta kārtības.
Piezvanot uz kopīgo pieraksta tālruni 80 708 866 darba dienās no 8.00 līdz 17.00, mūsu darbinieki izskaidros visas iespējas un atradīs labāko risinājumu. Nestandarta gadījumos Zvanu centra darbinieki arī sazinās ar Bērnu slimnīcas speciālistiem un noskaidro, kā labāk rīkoties katrā situācijā. Sarakstoties ar Zvanu centra darbiniekiem, izmantojot SMS, iegūt informāciju nav tikpat operatīvi un ērti, jo saziņu SMS formātā pamatā izmantojam, lai mūsu pieraksta programma varētu sūtīt standarta ziņojumus.”